افزایش مدام حجم آسیب پذیری های فضای سایبر

به گزارش مجله هاستفا، معاون سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به افزایش مدام حجم آسیب پذیری های فضای سایبر گفت: طرح پیشنهاد ارزیابی کیفی محصولات وارداتی حوزه امنیت به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارائه شد.

افزایش مدام حجم آسیب پذیری های فضای سایبر

ابوالقاسم صادقی معاون امنیت سازمان فناوری اطلاعات ایران در مراسم آنلاین رونمایی از آزمایشگاه ارزیابی عملکردی و کیفی محصولات امنیت فضای مجازی که امروز سه شنبه برگزار گردید، با اشاره به ارزیابی کیفی محصولات بومی حوزه امنیت تاکید نمود: در اجرای این پروژه نمی خواهیم با رویکرد الزام دستگاه ها به دریافت گواهی ارزیابی پیش برویم. چرا که هدف ما هدایت و مشاوره برای استفاده از محصولات دارای استاندارد است.

وی گفت: 15 سال است که با فرهنگ الزام و اجبار در حوزه امنیت کار می کنیم و نتیجه آن است که حجم آسیب پذیری ها و آلودگی های فضای سایبر مدام در حال افزایش است. اما کاری که در این آزمایشگاه قصد داریم سنگ بنای آن را بگذاریم به جای زبان الزام، زبان هدایت و مشاوره خواهد بود.

صادقی با تاکید بر اینکه نقش محوری دولت حتماً نباید با زبان اجبار و الزام همراه باشد، اعلام کرد: به طور جد با همکاری با مرکز افتای ریاست جمهوری در پی ارزیابی کیفی و عملکردی محصولات و تجهیزات وارداتی از منظر امنیتی هم هستیم و پیشنهاد این طرح را به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارائه داده ایم.،مهر

نماشو: شبکه تبلیغاتی نماشو | آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، ثبت آگهی رایگان، آگهی رایگان اینترنتی، رپورتاژ رایگان

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8049

به "افزایش مدام حجم آسیب پذیری های فضای سایبر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش مدام حجم آسیب پذیری های فضای سایبر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید