امیرعبداللهیان در مصاحبه با وزیرخارجه قزاقستان: دخالت خارجی را محکوم می کنیم

به گزارش مجله هاستفا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با مختار تیلوبردی وزیر امور خارجه قزاقستان در خصوص مهم ترین مسائل دوجانبه و منطقه ای مصاحبه و تبادل نظر کرد.

امیرعبداللهیان در مصاحبه با وزیرخارجه قزاقستان: دخالت خارجی را محکوم می کنیم

به گزارش خبرنگاران، وزیر امور خارجه کشورمان در این مصاحبه روابط مثبت و محبت آمیز دو کشور و اراده طرفین برای استمرار، توسعه و تحکیم مناسبات دوجانبه و همکاری های منطقه ای و بین المللی، را مورد تاکید قرار داد.

امیرعبداللهیان اضافه نمود، جمهوری اسلامی ایران از ابتدای ناآرامی های اخیر قزاقستان تحولات را به دقت رصد و از حاکمیت ملی قزاقستان، حمایت و دخالت خارجی در این کشور را محکوم می کند.

وزیر امور خارجه قزاقستان نیز در این مصاحبه ضمن ارائه گزارشی از تحولات اخیر کشورش، بر تداوم اصول سیاست خارجی قزاقستان در قبال جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و اضافه نمود، گفت وگو با وزیر خارجه ایران، نماد حمایت تهران از حاکمیت ملی قزاقستان است.

وی ضمن ابراز خرسندی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در طول تحولات اخیر، تاکید کرد که سفر قاسم توقایف (رئیس جمهور قزاقستان) به ایران، همچنان در دستور کار قرار گرفته است و توسعه تجارت بین دو کشور برای نورسلطان، حائز اهمیت است.

تیلوبردی همچنین با اشاره به سی اُمین سالگرد روابط دو کشور و اهمیت آن برای طرفین، از دکتر رئیسی برای شرکت در نشست بین المللی قزاقستان که در اکتبر سال جاری برگزار خواهد شد، دعوت کرد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 9720

به "امیرعبداللهیان در مصاحبه با وزیرخارجه قزاقستان: دخالت خارجی را محکوم می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیرعبداللهیان در مصاحبه با وزیرخارجه قزاقستان: دخالت خارجی را محکوم می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید