برگزاری جشن بزرگ ثبت ملی جنگل های هیرکانی در گیلان

به گزارش مجله هاستفا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان در نخستین نشست هماهنگی برگزاری این جشن که امروز پنجشنبه 23 آبان برگزار گردید، از برگزاری جشن ثبت جهانی جنگل های هیرکانی در اواسط آذر در این استان اطلاع داد.

برگزاری جشن بزرگ ثبت ملی جنگل های هیرکانی در گیلان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، شهرود امیر انتخابی گفت: جشن ثبت جهانی جنگل های هیرکانی با استفاده حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی و گروه های مردمی در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار می گردد.

او اضافه کرد: رونمایی از لوح ثبت جهانی جنگل های هیرکانی، آیین های سنتی، جشنواره غذا، جشنواره میوه های جنگلی و برپایی نمایشگاه صنایع دستی از برنامه های پیش بینی شده برای اجرای این مراسم است.

امیر انتخابی توضیح داد: افتتاح دفتر پایگاه جنگل های هیرکانی استان گیلان و سامانه ساتگ (سامانه اطلاعات تورهای گردشگری و ثبت نام تورهای گردشگری طبیعت گردی جنگل های هیرکانی) از برنامه های جانبی این جشن خواهد بود.

جنگل های هیرکانی از بقایای جنگل های دوران سوم زمین شناسی است و از نظر پایداری و قدمت اهمیت زیادی دارد. حدود دو میلیون هکتار از این جنگل ها در ایران و در پنج استان گیلان، گرگان، مازندران، خراسان شمالی و سمنان واقع شده است و ثبت جهانی این اثر ارزشمند در فهرست میراث جهانی، اقدامی مناسب برای حفظ زیست بوم و گردشگری طبیعی ایران به شمار می رود.

نماشو: شبکه تبلیغاتی نماشو | آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، ثبت آگهی رایگان، آگهی رایگان اینترنتی، رپورتاژ رایگان

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1584

به "برگزاری جشن بزرگ ثبت ملی جنگل های هیرکانی در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جشن بزرگ ثبت ملی جنگل های هیرکانی در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید