توانایی بالای محققان برای فراوری داروهای جدید ضد سرطان در کشور

به گزارش مجله هاستفا، دکتر امیرحسین کارگاه مدیرعامل یک شتابدهنده با اشاره به پتانسیل بالای فراوری داروهای ضد سرطان جدید در کشور برای درمان سرطان های ریه، خون، پوست و ... به خبرنگاران گفت: اکنون تکنولوژی صنعتی این داروها به واسطه متخصصان شرکت های دانش بنیان نوپا انجام پذیرفته است.

توانایی بالای محققان برای فراوری داروهای جدید ضد سرطان در کشور

وی با بیان اینکه این داروها در فهرست رسمی داروهای کشور نیستند، بیان نمود: باید این داروها وارد این لیست شوند تا بتوان مجوز فراوری آن ها را اخذ کرد زیرا در حال حاضر حتی تجویز آن توسط پزشکان باعث تعلیق پروانه پزشکی می گردد.

مدیرعامل این شتابدهنده با بیان اینکه برای فراوری این داروها، شرکت های صاحب دانش فنی اکنون در مرحله ورود به فهرست هستند، بیان نمود: بلافاصله بعد از ثبت، وارد مرحله فراوری صنعتی و مطالعات بالینی خواهند شد که می توان آن ها را ظرف 2 الی 3 سال به بازار عرضه کرد.

کارآگاه بیان کرد: ما مکاتبات زیادی با وزارتخانه داشتیم که مکانیزمی پیدا کنیم که هزینه های نظام سلامت به واسطه ورود داروهای جدید به فهرست بالا نرود و مردم هم امکان تامین آن ها را داشته باشند.

مدیرعامل این شتابدهنده با تاکید بر اینکه یکی از چالشهای توسعه صنعت فراوری داروهای بیوتکنولوژی قرار نگرفتن داروهای جدید در لیست داروهای رسمی است، بیان نمود: اگر این اتفاق رخ ندهد و داروها در لیست قرار نگیرند، ما رشد شرکتهای دانش بنیان و توسعه تکنولوژی را نخواهیم داشت.

کارآگاه خاطر نشان کرد: اگر این چالش رفع گردد، سبد محصولات داروهای بیماران خاص کشور توسعه پیدا می نماید و داروهای جدید در اختیار مردم قرار می گیرد. این فرایند توان رقابتی کشور را در بازارهای صادراتی نیز افزایش می دهد.

وی همچنین به پتانسیل فراوری واکسنهای نوترکیب توسط شرکتهای دانش بنیان گفت: محققان شرکتهای دانش بنیان همیشه در صدد هستند واکسن نوترکیب انسانی را برای جلوگیری از سرطان دهانه رحم در بانوان به فراوری برساند که این دارو در دهه فجر رونمایی می گردد.

نماشو: شبکه تبلیغاتی نماشو | آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، ثبت آگهی رایگان، آگهی رایگان اینترنتی، رپورتاژ رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1630

به "توانایی بالای محققان برای فراوری داروهای جدید ضد سرطان در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توانایی بالای محققان برای فراوری داروهای جدید ضد سرطان در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید