جزییات نخستین جراحی مغز در بیداری

به گزارش مجله هاستفا، نخستین عمل جراحی مغز در حالت بیداری روز دوشنبه با حضور تیم جراحی دکتر کاظم قائمی در بیمارستان رازی بیرجند انجام شد.

جزییات نخستین جراحی مغز در بیداری

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا فوق تخصص جراحی مغز و اعصاب در حاشیه این عمل جراحی در جمع خبرنگاران گفت: عمل جراحی در حالت بیداری و با بیهوشی موضعی انجام می گردد.

دکتر کاظم قائمی اضافه نمود: این بیمار جوانی 19 ساله بود که ضایعه تومور به صورت مادرزادی در منطقه حرکتی تکلمی مغز او ایجاد شده بود همچنین امکان عمل به صورت بیهوشی برای این بیمار امکان پذیر نبود.

وی بیان نمود: در حین عمل همزمان با بیمار صحبت می کنیم و از او می خواهیم اندام های بدن خود را حرکت دهد، هر زمان که عارضه ای پیش آمد عمل متوقف می گردد تا آسیب هایی به تکلم و یا حرکت او وارد نگردد.

قائمی با بیان اینکه امیدواریم پس از عمل عوارضی پیش نیاید، توضیح داد: اگر عارضه ای پس از عمل پیش نیاید مریض پس از سه تا چهار روز مرخص خواهد شد اما اگر دچار عارضه گردد باید بیشتر تحت نظر باشد.

فئوق تخصص جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکید نمود: این نوع عمل جراحی برای افراد مسن و یا بیماران قلبی که طاقت بیهوشی ندارند توصیه می گردد.

وی با بیان اینکه این نوع عمل به تیم بیهوشی قوی احتیاج دارد که این تیم در بیرجند وجود دارد گفت: اتاق عمل بیمارستان رازی بیرجند از مجهزترین اتاق های عمل بوده و از نظر تجهیزات پزشکی هیچ کمبودی ندارد.

قائمی توضیح داد: عمل جراحی مغز در حالت بیداری در اکثر مراکز استان های بزرگ کشور انجام می گردد اما در خراسان جنوبی برای نخستین بار انجام شد.

وی یادآور شد: برای انجام این عمل در مراکز خصوصی هزینه های هنگفتی از بیماران دریافت می گردد اما در بیمارستان رازی، بیماران می توانند با تعرفه دولتی و با پرداخت حداقل هزینه ها مورد درمان قرار گیرند.

فوق تخصص جراحی مغز و اعصاب ادامه داد: هزینه های این بیمارستان با وجود امکانات مجهزی که دارد بسیار پایین است به همین دلیل بیمارانی از سایر نقاط کشور و افغانستان برای درمان به استان سفر می نمایند.

وی تاکید نمود: به دنبال این هستیم خراسان جنوبی تبدیل به قطب درمانی جراحی مغز و اعصاب گردد که با فراهم شدن امکان حضور دستیاران جراحی مغز و اعصاب از یک سال گذشته در بیمارستان رازی کلاس عملی اتاق عمل ارتقا یافته است.

نماشو: شبکه تبلیغاتی نماشو | آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، ثبت آگهی رایگان، آگهی رایگان اینترنتی، رپورتاژ رایگان

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1957

به "جزییات نخستین جراحی مغز در بیداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات نخستین جراحی مغز در بیداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید