حمایت دولت مستعفی یمن از سخنان ترامپ علیه ایران

به گزارش مجله هاستفا، دولت مستعفی یمن در بیانیه ای از استراتژی جدید آمریکا علیه ایران استقبال کرد.

حمایت دولت مستعفی یمن از سخنان ترامپ علیه ایران

به گزارش خبرنگاران، به نقل از پایگاه خبری الوحدوی نت، دولت مستعفی یمن در بیانیه ای مدعی شد که استراتژی جدید آمریکا در خصوص ایران کوشش ایران برای به کارگیری حوثی ها به منظور ایجاد بی ثباتی در منطقه را رسوا می نماید.

دولت مستعفی یمن مدعی شد: ایران به منظور ایجاد ناامنی و بی ثباتی در کشورهای همسایه اش در منطقه کوشش می نماید و این جزء سیاست های توسعه طلبانه ایران است.

در این بیانیه ادعا شده است: نیروهای سپاه ایران با موشک های پیشرفته و تکنولوژی های دیگر از حوثی ها حمایت می نمایند و این حمایت نه تنها ثبات و امنیت منطقه بلکه کشتیرانی آزاد در دریای سرخ را نیز تهدید می نماید.

دولت مستعفی یمن همچنین مدعی شد: به منظور اینکه صلح در منطقه حاکم گردد باید با رفتارهای خطرناک ایران مقابله گردد.

به گزارش خبرنگاران، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اظهارات اخیرش در کاخ سفید با طرح ادعاهای بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، برجام و سپاه گفت که اقدامات خصمانه ایران تا امروز ادامه دارد و ایران از حامیان اصلی تروریسم در دنیا است.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در واکنش به اظهارات ترامپ ضمن دعوت از وی به خواندن تاریخ جغرافیا، ادب و اخلاق گفت: آمریکا صدها هزار نفر را در مناطق مختلف دنیا از ویتنام گرفته تا آمریکای لاتین و کشورهای دیگر را با بمب ها مورد کشتار قرار داده است. کسی که ادعا می نماید می خواهد در برابر سلاح هسته ای ایستادگی کند، تنها کشوری در تاریخ دنیا است که نه تنها یک بار بلکه دو بار از سلاح هسته ای علیه یک ملت استفاده نموده و امروز نیز کشور دیگری را در همان منطقه به استفاده از سلاح هسته ای تهدید می نماید.

ادعای حمایت سپاه با موشک های پیشرفته از حوثی ها در حالی مطرح می گردد که مقامات کشورمان بارها تاکید نموده اند ایران در امور داخلی یمن هیچ دخالتی نداشته و در این کشور نیز حضور ندارد.

نماشو: شبکه تبلیغاتی نماشو | آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، ثبت آگهی رایگان، آگهی رایگان اینترنتی، رپورتاژ رایگان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1594

به "حمایت دولت مستعفی یمن از سخنان ترامپ علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت دولت مستعفی یمن از سخنان ترامپ علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید