ماهشهر میزبان نخستین همایش ملی ثبت میراث صنعتی کشور

به گزارش مجله هاستفا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان از برگزاری نخستین همایش سراسری ثبت آثار و بناهای صنعتی و تاریخی کشور در ماهشهر اطلاع داد.

ماهشهر میزبان نخستین همایش ملی ثبت میراث صنعتی کشور

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان سیدحکمت الله موسوی امروز چهارشنبه 13 آذر 98 اظهار کرد: این همایش تخصصی 16 و 17 آذر با حضور محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مصطفی پورعلی مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی، کارشناسان این دفتر، اعضای شورای ملی ثبت آثار کشور، پژوهشگران حوزه میراث فرهنگی و مسئولان میراث فرهنگی خوزستان در بندر ماهشهر برگزار خواهد شد.

او با بیان این که موضوع این همایش، ثبت آثار ارزشمند حوزه صنعت در سطح کشور است، اضافه نمود: در این همایش دو روزه، پرونده ثبتی آثاری نظیر سدها، کارخانجات، تأسیسات و نظایر آن ها و همچنین ایستگاه ها و پل های راه آهن ارائه خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان توضیح داد: این نشست با حضور 26 استان کشور به میزبانی فرمانداری بندر ماهشهر، صنایع ملی پتروشیمی و منطقه ویژه مالی شهرستان، شهرداری و شورای اسلامی شهر ماهشهر، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان و اداره میراث فرهنگی شهرستان بندر ماهشهر برپا می گردد.

او اعلام نمود: 135 پرونده از استان خوزستان و 115 پرونده از 25 استان دیگر طی این همایش توسط کارشناسان حوزه میراث غیرمنقول آنالیز خواهند شد.

نماشو: شبکه تبلیغاتی نماشو | آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، ثبت آگهی رایگان، آگهی رایگان اینترنتی، رپورتاژ رایگان

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1863

به "ماهشهر میزبان نخستین همایش ملی ثبت میراث صنعتی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماهشهر میزبان نخستین همایش ملی ثبت میراث صنعتی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید