وزیر آموزش و پرورش: هیچ کاری جز از راستا پژوهش نباید صورت بگیرد

به گزارش مجله هاستفا، حاجی میرزایی گفت: باید هیچ کاری جز از جهت پژوهش صورت نگیرد تا پژوهش جا بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش: هیچ کاری جز از راستا پژوهش نباید صورت بگیرد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در جشنواره پژوهش های دانش آموزی و تجلیل از دانش آموزان و پژوهشگر و خلاق برتر اظهار کرد: اگر بپرسید ماموریت آموزش و پرورش چیست؟ باید بگوییم آموزش و پرورش آدما را برای زندگی کردن آماده می نماید.

زندگی شرافتمندانه که در آن بتواند از هویت ارزش ها و باورهایشان حمایت کند و به دیگران متکی نباشند را به آن ها آموزش می دهیم.

وی اعلام کرد: اگر این یک ماموریت را جدی بگیریم، پژوهش جز تفکیک ناپذیر تحقق این ماموریت است. برای مجموعه آموزش و پرورش این امر یک ضرورت است.

وزیر آموزش و پرورش اضافه نمود: حساسیت ما بدون پژوهش راستا نیست. در معرض تغییرات گسترده ای هستیم و این تغییرات آرایش اجتماعی را تحت تاثیر قرار می دهد فهم این تغییرات و خروج از استیصال نیازمند عزم جدی است.

وی گفت: پژوهش برای ما همانند اکسیژن است. حساسیت آموزش و پرورش در گروه پژوهش است. مفهوم دانش آموز همه ما را به خطا انداخته است. ولی وجه دیگر این دانش آموزان این است که مترقی هستند و تحقق آن نیازمند دستیابی به حد معینی از تربیت است.

حاجی میرزایی اضافه نمود: فطرت دانش آموزان ما با پرسش گری شکل می گیرد و ما باید بتوانیم استمرار این راستا باشیم. اینکه دیوار های مدرسه برداشته گردد، می تواند دانش آموز را در بطن جامعه قرار دهد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید نمود: نباید بعضی از دانش آموزان پژوهنده باشند، بلکه همه بدنه آموزش و پرورش باید پژوهنده باشند.

وی اضافه نمود: باید بتوانیم به همه بخش های آموزش و پرورش روح پژوهشگی و روح پرسشگری را آموزش دهیم. از مدرسه؛ خانه و جامعه آباد می گردد.

حاجی میرزایی اضافه نمود: این کار نیازمند فرهنگسازی است، پژوهشگری یک فرهنگ است و یک دانش نیست، برای پژوهشگر بودن باید پژوهندگی را یاد گرفت.

حاجی میرزایی تاکید نمود: باید هیچ کاری جز از راستا پژوهش صورت نگیرد تا پژوهش جا بگیرد.

نماشو: شبکه تبلیغاتی نماشو | آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، ثبت آگهی رایگان، آگهی رایگان اینترنتی، رپورتاژ رایگان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2035

به "وزیر آموزش و پرورش: هیچ کاری جز از راستا پژوهش نباید صورت بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر آموزش و پرورش: هیچ کاری جز از راستا پژوهش نباید صورت بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید