پز عالی مدیران وارداتی ، رهن خانه لاکچری با جیب خالی شهرداری کرج

به گزارش مجله هاستفا، لایحه پرداخت ودیعه مسکن برای دو مدیر غیربومی به منظور رهن خانه در منطقه لاکچری کرج در حالی با مخالفت بعضی اعضا روبرو شد که به تصویب شورا رسید.

پز عالی مدیران وارداتی ، رهن خانه لاکچری با جیب خالی شهرداری کرج

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، روز گذشته لایحه ای با موضوع ساختمان ملکی استیجاری استانداری البرز با قید دو فوریت در صحن علنی شورای شهر کرج ارائه شد.

در این لایحه آمده بود؛ شهرداری کرج در نظر دارد تا در چارچوب اصول هم افزایی و در راستای راهبرد تعاملی و با هدف یاری به ارتقای کمی و کیفی ساختار اداری و کالبدی عالی استان و نیز بهبود سطح خدمات رسانی استانداری البرز نسبت به اجاره دو ساختمان در جهانشهر کرج جمعا به مبلغ ودیعه یک میلیارد تومان جهت استقرار بعضی از واحدهای تابعه استانداری و نیز تعمیر و بهسازی ساختمان اداری استانداری به مبلغ 150 میلیون تومان در امسال اقدام کند. هزینه ها از محل ماده 16 منظور گردد.

این لایحه دوفوریتی که در واقع پرداخت ودیعه مسکن برای دو مدیر غیربومی استانداری البرز بود با مخالفت بعضی اعضا از جمله نایب رئیس شورای شهر روبرو شد.

رحیم خستو با اشاره به اینکه متن لایحه درباره ساختمان اداری است و فرمایش آقای شهردار به ودیعه مسکن آنهم به مبلغ یک میلیارد تومان اشاره دارد، به خبرنگار مهر گفت: این موضوع (ودیعه برای مسکن) با متن لایحه همخوانی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس نص صریح قانون چنین یاریی غیر قانونی است، گفت: از سقف ماده 16 معلوم نیست تاکنون چه میزان مصرف شده است.

نایب رئیس شورای شهر کرج با بیان اینکه رای دادن به این لایحه، شهردار را با مسائل و درخواست های زیاد روبرو می نماید، گفت: اساسا با این لوایح مخالف هستم و مخالفتم نیز برای حمایت از شهردار است.

خستو با اشاره به اینکه بسیاری از مدیران شهر غیر بومی هستند، گفت: وجود چنین امکاناتی باعث ایجاد جذابیت برای آنها می گردد همچنین امکان دارد که دیگر سیستم ها یکی پس از دیگری صف کشیده چنین درخواست هایی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه نیازی به لایحه دوفوریتی نبوده زیرا وسایل آنها در خیابان نیست و صاحبخانه جوابشان ننموده است، گفت: این لایحه نیازمند آنالیز بیشتر در کمیسیون مربوطه است.

نایب رئیس شورای شهر کرج در بخش دیگری ضمن انتقاد نسبت به مبلغ قید شده در لایحه، گفت: ودیعه یک میلیاردی برای دو واحد آپارتمان بسیار زیاد بوده و با استعلام صورت گرفته از بعضی املاکی ها 500 میلیون تومان برای آپارتمان 300 متری است، حال این سوال مطرح می گردد که چه ضرورتی دارد مدیران استانی با اموال عمومی از آپارتمان 300 متری برخوردار شوند.

نایب رئیس شورای شهر کرج با تاکید بر اینکه این امر مصداق شاخص اشرافی گری است، گفت: این مهم با شرایط معیشتی مردم انطباق ندارد.

  • دلیل رهن آپارتمان در مناطق لوکس چیست؟

خستو با طرح این سوال که دلیل رهن آپارتمان در مناطق لوکسی مثل جهانشهر چیست و آیا نمی گردد در مناطق متوسط اقدام به رهن آپارتمان گردد؟ گفت: وقتی شهرداری برای تامین بودجه با مشکل روبرو است چه لزومی دارد که چنین لوایحی تصویب گردد.

اما منصور وحیدی دیگر عضو شورای شهر کرج در جلسه شورا گفته است؛ تصویب این لایحه برای شورای شهر بازخورد منفی دارد به طوری که شاید بعضی فکر نمایند که ما با بعضی ها بده بستان داریم.

قرار نیست اگر معاون استاندار هستید در محله جهانشهر بنشینیدوی با اشاره به اینکه استانداری نباید از ما انتظار داشته باشد که تصمیم غلط بگیریم، گفت: قرار نیست اگر معاون استاندار هستید در محله جهانشهر بنشینید مگر ما که در محله ای با ودیعه 100 میلیونی و با متراژ 100 متری زندگی می کنیم، با مسئله ای روبرو هستیم.

عضو شورای شهر کرج اضافه نموده است؛ با معین این رقم مخالف هستم و بهتر است شهرداری در ارائه لوایح کارشناسی تر عمل کند.

لازم به ذکر است با وجود مخالفت بعضی اعضا این لایحه به تصویب شورای شهر کرج رسید.

نماشو: شبکه تبلیغاتی نماشو | آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، ثبت آگهی رایگان، آگهی رایگان اینترنتی، رپورتاژ رایگان

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1508

به "پز عالی مدیران وارداتی ، رهن خانه لاکچری با جیب خالی شهرداری کرج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پز عالی مدیران وارداتی ، رهن خانه لاکچری با جیب خالی شهرداری کرج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید