کیل گیری مزارع پیاز هرسین

به گزارش مجله هاستفا، مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از کیل گیری یکی از مزرعه 10 هکتاری پیاز هرسین برای معین عملکرد فراوری این محصول در واحد سطح اطلاع داد.

کیل گیری مزارع پیاز هرسین

به گزارش خبرنگار ، کوروش مهرابی مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اظهارداشت: مراسم کیل گیری (نمونه گیری برای معین میزان فراوری یک محصول در هکتار و ثبت رکورد فراوریی) یکی از مزارع پیاز شهرستان هرسین کیل گیری عملکردی معادل 179478کیلوگرم در هکتار برای پیاز فراوریی در این مزرعه ثبت شد.

مهرابی اعلام کرد: کیل گیری فوق از مزرعه 10 هکتاری پیاز رقم ضرغام در روستای سنقر آباد دهستان چمچمال در شهرستان هرسین صورت گرفت که سطح برداشت پیاز این مزرعه را 62 مترمربع است.

او اضافه نمود: پیاز هرسین به عنوان یکی از محصولات صاحب برند کشور محسوب می گردد پیاز هرسین به دلیل خاصیت انبار داری و ماندگاری بالا هواداران زیادی در کشور دارد.

طرح گرمسیری یکی از بزرگترین پروژه های آبی غرب کشور است

سلیمانی مدیر جهادکشاورزی سرپل ذهاب گفت: طرح گرمسیری یکی از بزرگترین پروژه های آبی غرب کشور است که در حال آب اندازی و تست شبکه اصلی و فرعی داخل مزارع دشت جگیران است.

او گفت: برای اجرای شبکه های اصلی و فرعی در دشت جگیران به ازای هر هکتار زمین حدود50 میلیون تومان هزینه شده است با فعال شدن شرکت تعاونی های هر دشت و همیاری بهره برداران میتوان انقلابی عظیم در کشاورزی و اقتصاد شهرستان و استان بوجود آورد.

او گفت: باید کشاورزان هرساله هزینه ای برای تعمیر و نگهداری پروژه جهت بهره برداری به تعاونی ها پرداخت کنند تعاونی ها علاوه بر وظیفه اجرای برنامه زمان بندی مناسب و کارآمد جهت آبیاری مزارع، باید بهترین الگو کشت مناسب هم از نظر فراوری و هم از نظر درآمد زایی به کشاورزان معرفی کنند.

️سلیمانی گفت: باتوجه به طراحی مزارع کوچک بصورت فارم کشاورزان هر فارم باید از الگوی کشت یکسان استفاده کنند و عملیات آبیاری، کاشت،داشت و برداشت بصورت همزمان صورت پذیرد.

او کشاورزان را به کشت های تمام مکانیزه در تمام مراحل کاشت،داشت وبرداشت توصیه کرد و گفت: کشتهایی همانند چغندرقند پاییزه و کلزا الگویی مناسب از کشت های استراتژیک برای منطقه است.

انتهای پیغام/ز

نماشو: شبکه تبلیغاتی نماشو | آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، ثبت آگهی رایگان، آگهی رایگان اینترنتی، رپورتاژ رایگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1382

به "کیل گیری مزارع پیاز هرسین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیل گیری مزارع پیاز هرسین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید