10 تا از بهترین فیلم های فانتزی تمام دوران

به گزارش مجله هاستفا، وبلاگ نماوا - فرناز آشفته فرد: ژانر فیلم های فانتزی در سینما جایگاه ویژه ای در قلب دوستداران سینما بازکرده و آن ها را شیفته خود کرده است. تنوع در این ژانر از اشاره کوچکی به دنیایی که در آن زندگی می کنیم (مانند یک حلقه زمانی) تا داستان هایی که کاملاً در دنیای خودشان شکل گرفته اند (مثل سرزمین میانه) متغیر است.

10 تا از بهترین فیلم های فانتزی تمام دوران

بااین وجود، در اینجا به 10 فیلم برتر فانتزی در تمام دوران نگاهی می اندازیم.

10. کتاب جنگل

عنوان اصلی:

The Jungle Book

محصول:

2016

تلاش اخیر جان فاورو Jon Favreau برای بازسازی داستان کلاسیک رودیار کیپلینگ Rudyard Kipling همه ساخته های یک اثر کلاسیک را در بر دارد. داستان موگلی پسری که در جنگل بزرگ شده، اما توسط ببر خشمگینی ازآنجا رانده می شود، موجی از خاطره برای آنان که با این داستان بزرگ شده اند در کنار نسل جدید بچه ها را به همراه دارد.

فیلم از نسخه همتای خود در سال 1967 و هم چنین کار های اصلی کیپلینگ الهام گرفته که گرافیک کامپیوتری رنگارنگ فیلم آن را چشم نواز و تبدیل به تجربه ای جذاب می کند. یک موزیکال دلپذیر که اجرا های عالی از صداپیشگان، فیلم را بالاتر هم می برد. اجرای خوب ادریس البا Idris Elba در نقش ببر لایق توجه ویژه است. یک اقتباس مدرن استثنایی که تمام الهاماتش را به درستی به جا آورده است.

9. مارپیچ

عنوان اصلی:

Labyrinth

محصول:

1986

مارپیچ از بسیاری جهات یک فیلم منحصربه فرد است که در طی سال ها تبدیل به یک مکتب فکری شده است. داستان درباره برآورده شدن آرزوی سارا برای دور شدن برادرش است که توسط شاهزاده موزی برآورده می شود. او به سارا 13 ساعت زمان می دهد تا برای نجات برادرش در مارپیچ حرکت کند.

سفر سارا در مارپیچ و هم چنین رشد او به عنوان یک بزرگ سال یک معمای سینمایی را شکل می دهد؛ مانند دیگر آثار جیم هنسن Jim Henson، بیشتر شخصیت های فیلم عروسک هستند و فیلم ملزم به رساندن نکته پیغام مراقب باش چه چیزی را آرزو می کنی هم به بچه ها و هم بزرگ سالان است.

8. عروس شاهزاده

عنوان اصلی:

The Princess Bride

محصول:

1987

فیلم داستان یک پسر مزرعه دار به نام وستلی است که برای نجات عشق حقیقی اش راهی سفر می شود. ضعیف به نظر می رسد؟ بعد از یک بار تماشای فیلم برای چند روز صحنه های نبرد شمشیر را انجام خواهید داد. زیبایی عروس شاهزاده این است که برای همه سنین مناسب است.

این فیلم تغییر جهت در داستانی پریشان از یک دختر قدیمی با ترکیبی از داستان عاشقانه، کمدی و برخی فنون شمشیرزنی ماجراجویانه است که سرگرم کننده به نظر می رسد و مظهر شروع نوستالژی دهه 80 سینما است.

7. دیو و دلبر

عنوان اصلی:

La Belle et La Bête

محصول:

1946

فیلم کلاسیک 1946 اثر ژان کوکتو Jean Cocteau داستانی قدیمی را روایت می کند که از فیلم اقتباسی خوب دیزنی در سال 1991 هم بسیار بهتر است. هیچ چیز با تصورات کوکتو قابل مقایسه نیست. تصویرسازی های زیبا و سکانس های رویاگونه فیلم را به نسخه تصویری استادانه ای بدل کرده است. درحالی که هیچ کدام از ظرف وظروف آواز نمی خوانند، قلب و روح داستان اصلی به وضوح در قلب آن می درخشد.

6. چگونه اژد های خود را تربیت کنیم

عنوان اصلی:

How to Train Your Dragon

محصول:

2011

دو گونه اژد ها وجود دارند: یکی آن هایی که همه جا را ویران می کنند و دیگری آن هایی که دوست داشتنی ترین موجودات روی زمین هستند. این فیلم بیشتر درباره گونه دوم است.

داستان فیلم درباره هیکاپ وایکینگ نوجوانی است که آرزومند تبدیل شدن به یک جنگجوی اژد ها مثل سایر مردم قبیله است، اما راضی نمی شود تا اژد های مصدوم را بکشد و در عوض با او دوست می شود؛ و چرا نشود؟ اژد های بی دندان بسیار جذاب و دوست داشتنی است. داستانی دلگرم کننده، انیمیشنی زیبا و یکی از بهترین فیلم هایی است که شما را به دیدن دوباره و دوباره اش دعوت می کند.

5. شهر اشباح

عنوان اصلی:

Spirited Away

محصول:

2011

تنها فیلم انیمیشن ژاپنی که با طراحی دستی تولید و برنده اسکار بهترین فیلم پویانمایی شده است، ساخته پر از تصورات هایائو میازاکی Hayao Miyazaki از داستان دختر جوانی به نام چیهیرو است که به قلمرو زندگی خدایان و ارواح واردشده است. این داستان میراث فرهنگی ژاپن را برای همه قابل درک می سازد.

محصول زیبای دست ساخت استودیو جیبلی تماشاچیان را مجذوب و درگیر خود می کند. علاوه بر این، کنجکاوی بی انتها و ثابت قدمی تمام عیار دختر کوچک در موقعیت های سهمگین او را تبدیل به یکی از جالب ترین شخصیت های کارتونی کرده است. این فیلم نقطه اوج فانتزی های ژاپنی است.

4. هزارتوی پن

عنوان اصلی:

Pans Labyrinth

محصول:

2006

این اثر تحسین شده اسپانیایی-مکزیکی سال 2006 یکی از بهترین ساخته های پایدار گیرمو دل تورو Guillermo del Toro که با آثار فانتزی سیاهش شناخته می شود است. هزارتوی پن معادل آلیس در سرزمین عجایب برای بزرگ سالان است.

داستان درباره اوفلیا بعد از جنگ های داخلی دهه 40 اسپانیا است که توسط حشره ای به تونلی هزارتو هدایت می شود و با یک فان برخورد می کند و می بایست برای تبدیل شدن به شاهزاده جهان زیرین سه مأموریت را به انتها برساند.

خاویر نابارته Javier Navarrete موسیقی زیبای فیلم را ساخته و دل تورو با استفاده از گرافیک کامپیوتری ساده، یکی از پیچیده ترین شکل های مفاهیم و طراحی را در کار گنجانده که به کیفیت تجربه مخاطب می افزاید.

3. جادوگر شهر از

عنوان اصلی:

Wizard of Oz

محصول:

1939

جادوگر شهر اُز محصول استودیو ام جی ام 1939 به درستی لایق نامیده شدن به عنوان مادرخوانده فیلم های فانتزی سینمایی است. در دوره ای که ساخت فیلم های رمانتیک مرسوم بود، از یک ساختارشکنی به حساب می آمد.

داستان فانتزی فیلم، استفاده از سیستم تکنی کالر، موسیقی استادانه و شخصیت های غیرعادی و در عین حال دوست داشتنی آن تبدیل به نمادی شدند که باور این نکته که در اکران زمان خود در گیشه ناکام ماند را سخت می کند؛ اما امروزه، داستان و شخصیت های فیلم مخاطبان از هر سنی را به خود جذب می کنند.

2. هری پاتر و یادگاران مرگ - قسمت دوم

عنوان اصلی:

Harry Potter and The Deathly Hallows - Part 2

محصول:

2011

بیایید در مورد یک چیز روراست باشیم: هرگز نمی توان یک فیلم از مجموعه هری پاتر را انتخاب کرد. تمام فیلم ها جادو و سرگذشت طولانی خود را دارند؛ اما دلیلی که این فیلم در این جایگاه قرارگرفته به خاطر زیبایی عاری از مبالغه و ارزش های احساسی اش هست.

دیوید یتس David Yates کارگردان نقطه اوج اپرایی را با آگاهی عاطفی که درد و لذت را به یک اندازه به تماشاچیان انتقال می دهد، هدایت کرده است. اولین قسمت از سری جانوران شگفت انگیز Fantastic Beasts امیدوارکننده به نظر می رسد، اما ذهن برای همیشه به سوی هاگوارتز و پسری که آنجا زندگی می کرد باز خواهد گشت.

1. ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه

عنوان اصلی:

The Lord of the Rings:The Return of The King

محصول:

2003

به انتخاب این فیلم در جایگاه نخست شک داشتید؟ این سه گانه فانتزی بر اساس داستان بی نظیر جی. آر. آر. تالکین J.R.R. Tolkein پایه و اساس تاریخ ژانر فانتزی است. نقطه اوج این سه گانه قسمت آخر آن است.

دو بخش اول در جایگاه خود خارق العاده هستند، اما نمایش پرشکوه دنباله دار فیلم است که آخرین اثر در حماسه سرزمین میانه را تمام کمال ساخته است. اوج صحنه، جایی که بالاخره فرودو به کوه هلاکت و به قدرت حلقه می رسد بالاترین نت در این اپرای غنی است.

بازگشت پادشاه تنها فیلم فانتزی است که پیروز به دریافت 11 اسکار ازجمله بهترین فیلم شده است، درنتیجه به خوبی ارزش قرار دریافت در جایگاه نخست این فهرست را دارد.

نماشو: شبکه تبلیغاتی نماشو | آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، ثبت آگهی رایگان، آگهی رایگان اینترنتی، رپورتاژ رایگان

منبع: برترین ها
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1504

به "10 تا از بهترین فیلم های فانتزی تمام دوران" امتیاز دهید

1 کاربر به "10 تا از بهترین فیلم های فانتزی تمام دوران" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 تا از بهترین فیلم های فانتزی تمام دوران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید