30 اثر صنایع دستی آذربایجان شرقی نشان ملی مرغوبیت دریافت کردند

به گزارش مجله هاستفا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از کسب 30 نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی توسط هنرمندان بنام این استان اطلاع داد.

30 اثر صنایع دستی آذربایجان شرقی نشان ملی مرغوبیت دریافت کردند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار با اشاره به برگزاری پنجمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی که چهارشنبه 22 آبان در ستاد مرکزی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار گشت، گفت: این آثار در رشته های ورنی بافی، چاپ باتیک، مصنوعات چرمی، رشته معرق چوب، گلیم بافی، حکاکی روی فلز، زیورآلات سنتی و سفال و سرامیک پیروز به دریافت گواهینامه نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی شدند.

او افزود: آثاری که نشان ملی مرغوبیت به دست می آورند در میان کاندیداهای کسب نشان بین المللی اصالت نیز قرار می گیرند.

آبدار توضیح داد: آذربایجان شرقی تا کنون 151 نشان ملی مرغوبیت کسب نموده بود که با داوری این دوره در مجموع 181 اثر صنایع دستی این استان این نشان را دریافت کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی با بیان این که این استان به پشتوانه هنرمندان اصیل و خلاق خود همیشه به عنوان یکی از استان های پیشرو در فراوری صنایع دستی کشور شناخته شده است، اظهار کرد: فعالیت بیش از 13هزار هنرمند در 80 رشته صنایع دستی این استان و دریافت بیش از 15 مهر اصالت یونسکو، نشان می دهد صنایع دستی در آذربایجان شرقی رونق دارد.

نماشو: شبکه تبلیغاتی نماشو | آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، ثبت آگهی رایگان، آگهی رایگان اینترنتی، رپورتاژ رایگان

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1582

به "30 اثر صنایع دستی آذربایجان شرقی نشان ملی مرغوبیت دریافت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 اثر صنایع دستی آذربایجان شرقی نشان ملی مرغوبیت دریافت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید